آدرس: بیرجند- بلوار مسافر- سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند

تلفن : 5-32338034-056 | فکس : 32338220-056

جلسه هم اندیشی و بررسی چگونگی فعالیت تاکسی های اینترنتی در ناوگان تاکسیرانی با حضور مسئولین واحدهای  مختلف سازمان و مدیران شرکت های حمل و نقل تحت نظارت در حوزه تاکسیرانی برگزار گردید. ابتدا آقای مهندس یداله غلام پور رئیس محترم سازمان به اهمیت حمل و  نقل عمومی و نقش خطیر تاکسیرانان اشاره و بیان نمودند حوزه حمل و نقل درون شهری تحت نظارت امن سازمان با جابجایی روزانه قریب 100000 مسافر در یک روز یک رسانه بزرگ با سطح تماس بسیار بالاست که هرگونه حرکت و رفتار از سوی رانندگان بیانگر و تداعی کننده فرهنگ عمومی جامعه می تواند باشد .وی خاطر نشان کرد امروزه مسائل و مشکلات ناشی از حمل و نقل از قبیل آلودگی های زیست محیطی،کاهش منابع انرژی ،افزایش خسارت های مادی ومعنوی ناشی از سوانح و تصادفات،مشکلات نظارت ومدیریت بر حمل و نقل درون شهری ،افزایش زمانهای تلف شده و روند رشد سریع تقاضای حمل ونقل بویژه در ساعات اوج سفرها به یک مشکل جدی تبدیل شده است. در این راستا ودر جهت گذر ازسیستم های حمل نقل و جابه جایی سفرهای درون شهری از سنتی به الکترونیکی ، سیستم های حمل و نقل هوشمند اینترنتی جایگاه خود را در شهرها پیدا کرده و سهم مهمی از سفرهای شهری را در اختیار گرفته اند از این استفاده از سیستم های حمل و نقل هوشمند با هدف ارائه خدمات بهتر و مطلوب تر به شهروندان در اولویت برنامه های سازمان خواهد بود. وباید به سمت هموشمندسازی ناوگان و سامانه های مرتبط با این حوزه پیش برویم. به روز شدن خدمات و بهره مندی از تاکسیهای مدرن و تغییر نوع تفکر سازمانی از جمله اهدافی است که میتوان به آن رسید. اهدافی که همگی و در نهایت به ارائه ی خدمات بهتر امن تر و سریع تر به شهروندان منجر خواهد شد.وی افزود اگر چه رسیدن به نقطه مطلوب سخت و دشوار است اما همت والای رانندگان حوزه ی حمل و نقل همراه با درایت مدیران بخشهای مختلف میتواند طرحی نو در اندازد و مسیر را هموار سازد. ریاست سازمان خانواده بزرگ حمل و نقل درون شهری را بخش مهمی از هویت این شهر دانست شخصیتی که با ایجاد تغییرات مثبت میتواند عیار شهر را ارتقا دهد. سپس هر یک از مدیران شرکت های حمل و نقل تحت نظارت سازمان گزارشی از عملکرد شبکه تاکسی بیسیم خود ارائه نمودند. شایان  ذکر است شبکه تاکسی بیسیم ۱۳۳با ۱۱ نفر نیروی اپراتوری و۱۳۷ تاکسی فعال روزانه حدود ۲۱۰۰ سرویس به شهروندان ارائه مینماید. و همچنین شبکه تاکسی بیسیم ۳۱۳۳ با ۷ نیروی اپراتوری و ۶۵ دستگاه تاکسی فعال در شبکه روزانه حدود۱۰۰۰سرویس به شهروندان ارائه مینماید.

بنا بر اعلام اداره نظارت و بازرسی سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند، در جهت حذف مسیرهای تردد اضافه که باعث هدر رفتن وقت شهروندان گرامی می گردد و در راستای پوشش بهتر خیابانهای مهر، احمدی روشن، 9دی و شهیدکاوه از تاریخ 97/02/01 مسیر اتوبوسهای فعال در این مسیر (9دی – آزادی ) تغییر خواهد یافت.

 

 رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان مدیریت حمل و نقل بارو مسافرشهرداری بیرجند اعلام نمود، در راستای کاهش زمان انتظار مسافرین گرامی ساکن در بلوار الهیه، خیابان کاظمیه، بلوار موسی بن جعفر (ع) و بلوار جوادیه و همچنین پوشش بهنر خدمان حمل و نقل عمومی از تاریخ  97.02.01 طرح لوپ ( رفت و برگشتی ) در مسیر اتوبوسهای خیابان الهیه و بلوار جوادیه اجرا خواهد گردید.

مهندس لطایفی از مزایای این طرح به ایجاد ارتباط بین شمال و جنوب بلوار جوادیه، کاهش زمان انتظار مسافرین دو مسیر به نصف (10دقیقه) و افزایش تعداد اتوبوسهای فعال هر مسیر به 2 برابر اشاره نمودند.

 به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر، در تاریخ 27 فروردین ماه اولین جلسه شورای اداری  با حضور رئیس، معاون و پرسنل سازمان برگزار گردید.

در ابتدای جلسه ریاست سازمان ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و عید مبعث از زحمات همکاران در سال گذشته تقدیر و تشکر نمودند و متذکر شدند با توجه به نامگذاری سال 97، به سال حمایت از کالای ایرانی،  به عنوان یک شهروند و هموطن باید این  تلاش را داشته باشیم در مواردی که کالای مشابه ایرانی موجود باشد اولویت در خرید و استفاده از آنها باشد تا نقش کوچک و اندکی در راستای حمایت از تولید داخلی و ایجاد اشتغال در کشور داشته باشیم.

سپس در خصوص اقدام جدید دفتر امور شهری و شوراهای استانداری در راه اندازی  سامانه جامع منابع انسانی توضیحاتی ارائه نمودند و متذکر شدند تمامی پرسنل و رانندگان با نحوه کار با سامانه آشنا شده تا از این بعد به ثبت ارزیابی عملکرد سالانه، ثبت مرخصی روزانه و ساعتی، ماموریت و سایر درخواستهای اداری در این سامانه بپردازند.

مهندس غلام پور تمامی پرسنل را به رعایت نظم و انضباط اداری که در برنامه ریزی و عملکرد بهتر سیستم تاثیر بسزایی دارد تشویق نمودند و نیز حفظ احترام متقابل و حرمت بین کارمندان را خواستار شدند.

وی افزود از آنجا که رسالت کاری و خدمات سازمان به گونه ای است که با اقشار مختلف جامعه سروکار داریم، لذا رعایت برخورد مناسب توسط رانندگان امری ضروری است و نیز باید اطلاع رسانی و آموزش بیشتری در خصوص استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و کارت بلیت الکترونیک به شهروندان صورت گیرد و همچنین تمام حوزه ها موظفند عملکرد ارائه شده واحد های خود را به منظور انعکاس و اطلاع رسانی به روابط عمومی به طور مستمر منتقل نمایند.

همچنین رئیس سازمان از کارشناسان واحدهای مختلف خواست در جهت پیشرفت سازمان و در راستای خدمات رسانی بهتر به انجام کارهای پژوهشی و ارائه طرح های بدیع و خلاق بپردازند.

در ادامه متذکر شدند با توجه به محدودیت منابع مالی باید در جهت تقویت منابع درآمدی موجود، ایجاد منابع درآمدی جدید و کاهش هزینه ها تلاش مضاعف داشته باشیم.

در پایان جلسه به تبیین اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته در سال جدید پرداخته شد و همکاران نیز به بیان مشکلات حوزه مربوطه ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.