آدرس: بیرجند- بلوار مسافر- سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند

تلفن : 5-32338034-056 | فکس : 32338220-056

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند، در راستای راه اندازی تاکسی اینترنتی با نام itaxi تحت نظارت سازمان  و با محوریت به کارگیری و استفاده از تاکسیداران تحت نظارت، دوره آموزشی آشنایی با این اپلیکیشن در سه روز برای گروههای مختلف تاکسیدار متقاضی عضویت در تاکسی اینترنتی برگزار گردید.و  نیز شرکت itaxi واقع در خیابان جمهوری 4 ساختمان سازمان تاکسیرانی سابق ، در حال ثبت نام و دریافت مدارک از رانندگان متقاضی می باشد و شروع به کار این سامانه به صورت رسمی در چند روزه آینده خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند،جلسه بررسی و تعیین نرخ کرایه تاکسی های اینترنتی این سازمان  با حضور نمایندگان خطوط مختلف شهری وپیمانکاران تحت نظارت سازمان برگزار گردید.ابتدا آقای بذرافشان کارشناس امور تاکسیرانی سازمان ضمن خیر مقدم،براهمّیت وضرورت کاربردفناوری اطلاعات درجهت ارتقای کارآیی،اثربخشی و استفاده بهینه ازمنابع با توجه به پتانسیل های فناوری اطلاعات در حوزه حمل و نقل شهری و  بهره مندی شهروندان از سیستم جامع ،راحت وبا امنّیت باهدف افزایش سطح کیفی و کمی سرویس دهی و کاهش هزینه هاو استقبال بیشترمردم ازحمل و نقل عمومی تأکیدو درخصوص چگونگی فعالیت تاکسی اینترنتی آی تاکسی توضیحاتی ارائه نمودندودر ادامه هریک از نمایندگان به بیان دیدگاهها و نظرات خوددرخصوص نرخ کرایه تاکسی های اینترنتی پرداختند.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند، برنامه های   این سازمان در روز برات به منظور رفاه حال شهروندان و خدمات رسانی بهتر به شرح ذیل خواهد بود.

بدین منظور ناوگان تاکسیرانی با حداکثر ظرفیت جهت سرویس دهی از کلیه نقاط شهر به موقعیت آرامستان و بالعکس اعلام آمادگی نموده اند و نیز تعداد 20 دستگاه تاکسی در محدوده آرامستان اقدام به سرویس دهی رایگان خواهند نمود. همچنین از ناوگان اتوبوسرانی 8 دستگاه جهت سد معبر با پلیس راهور همکاری خواهند داشت و نیز یک دستگاه اتوبوس جهت نگهداری اشیاء پیدا شده، یک دستگاه جهت رفاه مادر و کودک به عنوان اتاق مادر و کودک و یک  دستگاه جهت جمع آوری متکدیان در محل بهشت متقین مستقر خواهند بود.

روز سه شنبه 11 اردیبهشت ماه شهردار محترم بیرجند از سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بازدید و با کارکنان سازمان دیدار کردند. در این دیدار شهردار بیرجند ضمن تشکر از زحمات پرسنل و رانندگان حوزه حمل و نقل درون شهری به حساسیت شغل و کار آن عزیزان اشاره کردند . با توجه به جابجایی روزانه  حدود100  هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل مسافر درون شهری بررعایت نظم و انظباط کاری و تکریم مسافرین و ارباب رجوع در این حوزه تاکید نمودند.

در ادامه پروژه های در دست اقدام و پیشنهادی سازمان مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید مراحل اجرای طرح پایانه اتوبوسرانی ابوذر، احداث میدان تقاطع سراب و بلوار پیامبر اعظم، ارتقاء سیستم هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری ، راه اندازی سیستم های خوشمند در سامانه تاکسی اینترنتی و.... بررسی و در دستور کار قرار گیرد.

جلسه هم اندیشی و بررسی چگونگی فعالیت تاکسی های اینترنتی در ناوگان تاکسیرانی با حضور مسئولین واحدهای  مختلف سازمان و مدیران شرکت های حمل و نقل تحت نظارت در حوزه تاکسیرانی برگزار گردید. ابتدا آقای مهندس یداله غلام پور رئیس محترم سازمان به اهمیت حمل و  نقل عمومی و نقش خطیر تاکسیرانان اشاره و بیان نمودند حوزه حمل و نقل درون شهری تحت نظارت امن سازمان با جابجایی روزانه قریب 100000 مسافر در یک روز یک رسانه بزرگ با سطح تماس بسیار بالاست که هرگونه حرکت و رفتار از سوی رانندگان بیانگر و تداعی کننده فرهنگ عمومی جامعه می تواند باشد .وی خاطر نشان کرد امروزه مسائل و مشکلات ناشی از حمل و نقل از قبیل آلودگی های زیست محیطی،کاهش منابع انرژی ،افزایش خسارت های مادی ومعنوی ناشی از سوانح و تصادفات،مشکلات نظارت ومدیریت بر حمل و نقل درون شهری ،افزایش زمانهای تلف شده و روند رشد سریع تقاضای حمل ونقل بویژه در ساعات اوج سفرها به یک مشکل جدی تبدیل شده است. در این راستا ودر جهت گذر ازسیستم های حمل نقل و جابه جایی سفرهای درون شهری از سنتی به الکترونیکی ، سیستم های حمل و نقل هوشمند اینترنتی جایگاه خود را در شهرها پیدا کرده و سهم مهمی از سفرهای شهری را در اختیار گرفته اند از این استفاده از سیستم های حمل و نقل هوشمند با هدف ارائه خدمات بهتر و مطلوب تر به شهروندان در اولویت برنامه های سازمان خواهد بود. وباید به سمت هموشمندسازی ناوگان و سامانه های مرتبط با این حوزه پیش برویم. به روز شدن خدمات و بهره مندی از تاکسیهای مدرن و تغییر نوع تفکر سازمانی از جمله اهدافی است که میتوان به آن رسید. اهدافی که همگی و در نهایت به ارائه ی خدمات بهتر امن تر و سریع تر به شهروندان منجر خواهد شد.وی افزود اگر چه رسیدن به نقطه مطلوب سخت و دشوار است اما همت والای رانندگان حوزه ی حمل و نقل همراه با درایت مدیران بخشهای مختلف میتواند طرحی نو در اندازد و مسیر را هموار سازد. ریاست سازمان خانواده بزرگ حمل و نقل درون شهری را بخش مهمی از هویت این شهر دانست شخصیتی که با ایجاد تغییرات مثبت میتواند عیار شهر را ارتقا دهد. سپس هر یک از مدیران شرکت های حمل و نقل تحت نظارت سازمان گزارشی از عملکرد شبکه تاکسی بیسیم خود ارائه نمودند. شایان  ذکر است شبکه تاکسی بیسیم ۱۳۳با ۱۱ نفر نیروی اپراتوری و۱۳۷ تاکسی فعال روزانه حدود ۲۱۰۰ سرویس به شهروندان ارائه مینماید. و همچنین شبکه تاکسی بیسیم ۳۱۳۳ با ۷ نیروی اپراتوری و ۶۵ دستگاه تاکسی فعال در شبکه روزانه حدود۱۰۰۰سرویس به شهروندان ارائه مینماید.